Pojednostavljeno rečeno, 3D render je dvodimenzionalni prikaz elemenata i objekata izrađenih računalnom tehnologijom u obliku 3D modela, uz dodatak materijala, tekstura, boja, osvjetljenja i sjena kako bi se dobio stvarni, fotorealistični prikaz zadane ideje.
Za uspješno odrađen posao izrade 3D vizualizacije, potrebno je razumjeti sam proces i učinkovito komunicirati od početka do kraja izrade 3D rendera. Da bi klijent dobio preciznu ponudu, potrebno je odgovoriti na neka pitanja, kao što su:
Opis projekta:Da bi se mogla izraditi kvalitetna ponuda, potrebno je u startu što preciznije definirati zadatak. U slučaju ugovaranja posla, cijelokupni proces izrade vizualizacije i krajnji rezultat bit će kvalitetniji na zadovoljstvo klijenta.
Nakon prihvaćanja ponude i ugovaranja posla, sam proces izrade vizualizacije i komunikacija s klijentom izgleda ovako:Svaki projekt ima svoje specifičnosti i priča je za sebe. U tom smislu teško je unaprijed odrediti cijene i rokove, ali za potrebe okvirne procjene uzmimo naprimjer jednu obiteljsku kuću (prizemnica cca 100m2). Ako je zadatak u startu precizno definiran i ako je međusobna komunikacija između klijenta i 3D artista pravovremena i efikasna, čitav proces izrade 3D vizualizacije obiteljske kuće (interijer i eksterijer) traje oko 10 – 12 radnih dana.
Uvijek je bilo teže prodati nekretninu koja se projektira ili je u izgradnji od one spremne za stanovanje. Razlog tome je što agencije za promet nekretnina nisu imale što pokazati klijentima osim tehničkih nacrta i eventualno fotografija gradilišta. Slike nedovršenih stanova ne izgledaju baš impresivno, a crteže je ljudima izvan struke teško razumjeti. Zbog toga su gotove izgrađene nekretnine uvijek imale prednost i bolje prolazile kod kupaca.
Danas graditelji i agencije za nekretnine mogu postići puno bolje rezultate prodaje zahvaljujući 3D vizualizaciji, koja njihovim klijentima omogućuje uvid u konačan izgled budućeg projekta prije početka gradnje . Fotorealistični 3D prikazi mogu prikazati budući projekt u punom sjaju, sa svim odabranim materijalima i detaljima. Na taj način šanse za prodaju nekretnine postaju znatno veće.
Štoviše, kvalitetna fotorealistična arhitektonska 3D vizualizacija graditeljima i agencijama za nekretnine omogućuje proširenje ciljanog tržišta. Oni potencijalni kupci koji su htjeli kupiti gotovu nekretninu mogli bi se predomisliti te kupiti nedovršenu nekretninu nakon što vide prekrasne fotorealistične 3D rendere zgrade koja će se uskoro graditi.
2016.g. Nielsen (američka globalna tvrtka za mjerenje i analizu podataka) provela je istraživanje i otkrila da oglasi koji kod kupaca izazivaju emocionalnu reakciju povećavaju prodaju za 23% u odnosu na obične oglase . Upravo je 3D vizualizacija ono što kupce povezuje s nekretninom na emocionalnoj razini. U 3D renderima interijera, uz realistični prikaz samog tlocrta odnosno prostorija sa svim elementima (podne obloge, stolarija, namještaj itd..), to se obično postiže dodavanjem nekih detalja i elemenata kao što su npr. šalica čaja na stolu, deka raširena na kutnoj garnituri i sl. Sve to čini da prostor izgleda kao da netko upravo u njemu stanuje, a što potencijalnom klijentu pomaže da osjeti udobnost budućeg doma. 3D renderi eksterijera također mogu sadržavati puno detalja koji izazivaju emocije, kao npr. vremenski utjecaji - sunčeve zrake, oblaci, kišne kapi, pahulje... Zeleno drveće, prekrasno cvijeće ili oblaci na nebu pokazat će ljepotu lokalne prirode zbog čega će klijent uroniti u atmosferu okoliša buduće nekretnine.
Arhitektonska 3D vizualizacija vrhunsko je oglašivačko sredstvo jer u kratkom roku može postići povrat ulaganja. Razlog leži u činjenici što fotorealistična detaljna 3D vizualizacija nekretnine odmah privlači pozornost potencijalnih kupaca, dok im tehnički nacrti ili fotografije nedovršenih zgrada teško mogu zapeti za oko. Osim toga, ulaganje u 3D vizualizaciju projekta pametno je jer 3D renderi odlično izgledaju i u tiskanom i u digitalnom obliku, što agencijama za nekretnine omogućuje da ih koriste u brošurama, na oglasnim panoima, web stranicama, na društvenim mrežama itd.
Da zaključimo, 3D vizualizacije postaju neophodne za prodaju nekretnina koje su u fazi projektiranja ili gradnje. Za razliku od svih ostalih prezentacijskih alata, 3D vizualizacija može prikazati kuću koja još nije izgrađena, te istaknuti svu njezinu infrastrukturu, materijale, prednosti dizajna, okoliš i dr., čime kupci dobivaju precizan uvid u to što plaćaju. Također, arhitektonska 3D vizualizacija jedini je prezentacijski alat koji može utjecati na emocije potencijalnih kupaca neizgrađenih nekretnina, što oglase s 3D renderima čini iznimno učinkovitima.